Termin i miejsce szkolenia:
do uzgodnienia, godzina: 9:00 – 15:00
(możliwość przeprowadzenia szkolenia dla grupy w siedzibie zamawiającego)
Cel:
Celem szkolenia jest ukazanie znaczenia konfliktu w organizacji. Sposób rozwiązywania konfliktów rzutuje na relacje jakie występują wewnątrz organizacji (np. pomiędzy jej pracownikami), jak również pomiędzy organizacją a jej otoczeniem zewnętrznym ( np. konflikt w relacjach z klientami). Umiejętność rozwiązywania konfliktów pozwala na lepsze wyrażanie swoich potrzeb, poglądów, zwracania szczególnej uwagi na sposób komunikowania się ( znaczenie mowy werbalnej i niewerbalnej).
Całość szkolenia skomponowana jest tak, by Uczestnicy zdobywali wiedzę podczas praktycznych ćwiczeń, obowiązuje tu zasada 80/20 (Zajęcia praktyczne/Zajęcia teoretyczne).
Metody szkolenia:
• Case study
• Analiza konfliktu
• Panel dyskusyjny
• Ćwiczenia w zakresie komunikacji interpersonalnej w sytuacji konfliktu
• Testy diagnostyczne
• Zadania indywidualne
• Zadania realizowane w grupach,
• Symulacje,
• Wykład.
Tematyka szkolenia:
- Pojęcie konfliktu
- Rodzaje konfliktów w organizacji
- Konflikty w sytuacji wprowadzania zmian w organizacji
- Analiza konfliktów- przyczyny i skutki konfliktów w organizacji.
- Funkcje konfliktu w organizacji. Tradycyjne i współczesne podejście do konfliktu w organizacji
- Komunikacja interpersonalna w sytuacji konfliktu
- Konstruktywne kierowanie konfliktami w organizacji
- Metody rozwiązywania konfliktów.
Warunki organizacyjne:
Organizator zapewnia: materiały szkoleniowe, serwis kawowy w przerwach, lunch, imienny certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia:
300 zł + VAT
Prowadzący:
Ewa Mazur-Wierzbicka doktor nauk ekonomicznych. Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego, Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Pracownik naukowo – dydaktyczny, współpracujący z praktykami z zakresu zarządzania, wykładowca studiów podyplomowych. Autorka i współautorka programów szkoleniowych, ponad 60 artykułów i prac naukowych.
Ciągle doskonali swoje umiejętności i poszerza wiedzę m. in. biorąc udział w szkoleniach i kursach z zakresu komunikacji interpersonalnej, coachingu, foresight’u, prowadzenia warsztatów (obecnie kończy półtoraroczne, podyplomowe studia pedagogiczne). Zajmuje się problematyką z zakresu: komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zmianą, zarządzania konfliktem, zarządzania zespołami ludzkimi, proekologicznego zarządzania przedsiębiorstwem.